Müzik öğretmeni yetiştiren programlardaki flüt öğretimi üzerine kültürlerarası bir çalışma: Türkiye ve Almanya örneği


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Öğrenci: RAZİYE NİL AKSOY

Danışman: SALİH AKKAŞ

Özet:

Bu araştırmanın temel amacı, Türkiye'deki üniversitelerin müzik öğretmeni yetiştiren programlarındaki flüt öğretimi ile flüt öğretimi alanında önemli özellikleri olan Almanya'daki üniversitelerin müzik öğretmeni yetiştiren programlarındaki flüt öğretimi arasındaki benzerlik ve farklılıkların ortaya konması ve bu yolla Türkiye'deki flüt öğretimine katkılar sağlanmasıdır. Bu betimsel araştırmanın yürütülmesinde; karşılaştırma yoluyla ilişki saptamaya dayalı genel tarama özelliği taşıyan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu Türkiye ve Almanya'da müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda çalışan 26 flüt eğitimcisi oluşturmuştur. Anket tekniğiyle toplanan nitel verilerin analizi için betimsel analiz yöntemi kullanılmış, nicel verilerinin analizi için IBM SPSS 20.0 paket programları kullanılarak frekans, yüzde tablolarına yer verilmiş, iki grubun karşılaştırılmasında Mann-Whitney U testi kullanılmış, analizler için elde edilen sonuçlar 0.05 anlamlılık düzeyinde yorumlanmıştır. Sonuç olarak her iki ülkenin flüt öğretim yapıları arasında hem benzerlik hem de farklılıklar belirlenmiştir.