Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2015
Öğrenci: TUĞBA KILCAN
Danışman: MİNE AKTAŞ
Özet:Bu çalışma 7. sınıf matematik dersi öğretim programında bulunan -Dönüşüm Geometrisi, ve -Örüntü-Süslemeler, alt öğrenme alanlarını görsel sanatlar dersi ile desteklemenin öğrenci başarı ve tutumlarında farklılaşmaya sebep olup olmadığını ortaya koymak için 20132014 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Ankara ilinin Mamak ilçesinde yer alan bir ortaokulda yapılmıştır. Öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilmiş olan çalışmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen ve güvenirliği test edilen başarı testi ile katılımcıların matematik dersine karşı tutumlarını belirlemek için Milli Eğim Bakanlığı tarafından hazırlanan matematik dersine yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma ve t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda görsel sanatlar dersi ile desteklenerek ders işlenmenin, öğrencilerin akademik başarılarını ve tutumlarını artırmada, yapılandırmacı yaklaşım ile ders işlemeye göre daha etkili olduğu görülmüştür.