Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin drama alanındaki yeterliliklerinin belirlenmesi(Altındağ ilçesi örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, DRAMA VE EĞİTİM ANABİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: RUKİYE NAKAŞ

Danışman: Erdinç Doğru

Özet:

Bu çalışma, okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin drama alanındaki yeterliliklerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu Altındağ İlçesi Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde bulunan bağımsız anaokulları ve ilkokulda bulunan anasınıflarında görev yapan 98 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen “Drama Yeterlilik Anketi”, verilerin analizinde ise SPSS 22,0 programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmeni olarak görev yapan öğretmenlerin; çoğunluğu 26- 30 yaş arasında kadınlardan oluşmaktadır. Katılımcıların çoğunluğunun mezun olduğu programdan drama tekniğine yönelik ders aldığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin, drama eğitimiyle ilgili kurslara katılmaya istekli oldukları görülmüştür. Ayrıca, doğaçlama tekniğinin en çok bilgi sahibi olunan ve derslerde en çok kullanılan teknik olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Anahtar Kelimeler : Drama, okul öncesi öğretmenleri, drama yeterlilik