Anadili İngilizce olmayan İngilizce Öğretmenlerinin Dilsel Güvensizliklerinin Öğrencilerin Üretken Becerileri Üzerindeki Etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Giti Ehtesham Daftari

Danışman: ZEKİYE MÜGE TAVİL

Özet:

Anadili İngilizce olan ve anadili İngilizce olmayan öğretmenlerin arasındaki fark kaynakta anadili İngilizce olan İngilizce öğretmenlerinin lehine rapor edilmiştir. Bu çalışma, anadili İngilizce olmayan İngilizce öğretmenlerinin dilsel güvensizliklerini test eder ve bu güvensizliğin öğrenciler üzerindeki etkisini SPSS yazılımı kullanarak araştırır. Bu araştırma çalışması farklı ülkelerden gelmiş ve hepsi Ankara'da bir dil enstitüsunda çalışımakta olan 18 öğretmenle gerçekleştirilmiştir . Bu çalışmaya katılan 300 öğrencilerin seviyeleri orta, ortanın üstü ve gelişmiştir. Öğretmenin dilsel güvensizliğiyle ilgili veri, anketlerle, yarı yapılandırılmış görüşmelerle ve yeterlilik sınavlarıyla elde edilmiştir. PEARSON Correlatıon ve ANOVA testleri kullanılmış ve sonuçlar, dilsel güvensizlik ve cinsiyet arasında önemli bir ilişki olmadığını ve anadili İngilizce olmayan kadın ve erkek İngilizce öğretmenlerinin dilsel güvensizliği aynı derecede hissetmenin muhtemel olduğunu, ancak bu seviyenin tecrübeden önemli derecede etkilenebildiğini ortaya çıkarmıştır. Başka bir değişle, tecrübeli dil öğretmenleri daha az tecrübeli dil öğretmenlerine nazaran daha az dilsel güvensizlik hissettiği ortaya çıkmıştır. Öğrencinin uretken becerilerinde, anadili İngilizce olmayan İngilizce öğretmenlerin dilsel güvensizliği ve öğrencinin yazma ve konuşma notları arasında dikkate değer bir ilişki bulunmamıştır.