Çocuk şarkılarının yansılama hareketleri ile öğretiminin çocukların şarkı söyleme becerisine etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Öğrenci: GİZEM İMER

Danışman: ENVER TUFAN

Özet:

Bu çalışmada, çocuk şarkılarını yansılama hareketleri ile öğretmenin, çocukların şarkı söyleme becerilerine olan etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla, ilköğretim 3. sınıf düzeyinde öğrenim görmekte olan 18 öğrenciye, seviyelerine uygun olarak seçilen iki farklı şarkı yansılamalı ve yansılamasız öğretim yöntemi kullanılarak uygulanmıştır. Bu iki farklı yöntem, 10 sorudan oluşan ve uzman görüşü alınarak hazırlanan davranışsal beceri gözlem formunun, 3 öğretmen tarafından her bir öğrenciye tek tek uygulanmasıyla karşılaştırılmıştır. Bu aşamada öğrencilerin de konuya ilişkin görüşlerini alabilmek amacıyla 10 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Çalışma sonucunda, yansılamalı şarkı öğretim yönteminin, yansılamasız şarkı öğretimine göre daha etkili sonuçlar verdiği saptanmıştır.