Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2017
Öğrenci: BURCU MELİS ÖNGÜN
Danışman: AHMET ARIKAN
Özet:Bu tez çalışmasında ortaokul matematik öğretmenlerinin pedagojik alan bilgilerini ne kadar yaratıcı kullanabildiklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma yöntemi olarak nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından oluşturulan beş açık uçlu soru; uygun örnekleme yöntemiyle seçilen, 2015 2016 eğitim öğretim yılında Türkiye'deki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı özel ve devlet okullarında görev yapan 91 ortaokul matematik öğretmenine yöneltilmiştir. Öğretmenlerin ürettikleri cevaplar, yaratıcı düşünme düzeylerine göre (akıcılık, esneklik, özgünlük, zenginleştirme) incelenmiştir. Araştırma sonunda öğretmenlerin oluşturduğu çok sayıda özgün cevap ve fikir ortaya çıkmıştır. Araştırmanın sonuçlarına dayalı olarak, ortaokul matematik öğretmenlerine ve matematik eğitimi alanında araştırmalar yapan bilim insanlarına önerilerde bulunulmuştur.