Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2018
Öğrenci: EMRE BAYRAM
Danışman: NİZAMİ AKTÜRK
Özet:Bu tez çalışmasında raylı sistem yolları üst yapısındaki değişkenlerin sistemin titreşim karakteristiği üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışma kapsamında balastlı üst yapıya sahip raylı sistem ve bu sistemde kullanılan elemanların titreşime olan etkisi incelenmiştir. Matematiksel modeller hazırlanırken ray çökmesi farklı bir bakış açısı ile incelenmiş ve ray çökmesi matematiksel modele dahil edilmiştir. Model, yarım taşıt prensibinde hazırlanmış ve taşıt rijit kabul edilmiştir. Tren ve yol elemanlarını barındıran yirmi altı serbestlik dereceli matematiksel model, durum uzayı matrisi yöntemleri ile MATLAB yardımıyla çözülmüştür. Klasik demiryolu matematik modelinin çözümü ADAMS programı sonuçları ile karşılaştırılmıştır. Kullanılan metot ve hazırlanan matematiksel model ile farklı zemin elemanları ve yolların titreşim karakteristikleri incelenmiştir. Yapılan çalışma kapsamında elde edilen matematiksel modeller bölgeye en uygun yol ve vagon tipinin seçiminde bir ön bilgi kaynağı olarak kullanılabilecektir.