Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2011
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Mustafa Ulaş Atasoy
Danışman: SALİH AKKAŞ
Özet:Bu araştırmada, ülkemizde müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine dair cinsiyetlerine, mezun oldukları lise türüne, mezun olacakları yüksek öğretim kurumlarına ve öğrenim gördükleri yüksek öğretim programlarına göre Öğrenci Katılımını Sağlama, Öğretim Stratejilerini Kullanma ve Sınıf yönetimi Öz-yeterlik algı düzeyleri arasında anlamlı ilişkiler olup olmadığı araştırılmıştır. Yapılan araştırmada uygulanan Öz- yeterlik algı testi ile elde edilen öz-yeterlik algı düzeyleri, aralarındaki farklılıklar ve ilişkiler istatistiksel değerler ile ortaya konmuştur. Bu araştırma ile elde edilen ilişkiler ve sonuçlara göre, ülkemizde müzik öğretmeni yetiştiren farklı yüksek öğretim kurumları ve farklı programlardan mezun olma aşamasındaki öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin genel öğretmenlik öz-yeterlik algı düzeyleri ve birbirleri arasında anlamlı ilişkiler olduğu anlaşılmaktadır. Sonuç olarak, Tezsiz Yüksek Lisansta öğrenme yaşantısı devam eden öğretmen adayları ile Lisans eğitiminin son döneminde öğrenimini sürdürmekte olan müzik öğretmeni adaylarının mezun oldukları ortaöğretim kurumlarına, öğrenim gördükleri yüksek öğretim programlarına göre öğrenci katılımını sağlamaya, öğretim stratejilerini kullanmaya, sınıf yönetimini sağlamaya yönelik genel öğretmenlik öz-yeterlik algıları arasında anlamlı farklılıklar ve ilişkiler olduğu anlaşılmaktadır.