Bilgisayar destekli simülasyon eğitiminin intern doktorların ACLS ritimleri konusundaki eğitimlerine etkisi


Tezin Türü: Tıpta Uzmanlık

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Tıp Fakültesi, ACİL TIP ANABİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BEGÜM ÖKTEM

Danışman: Ahmet Demircan

Özet:

Simülasyon yöntemleri, gelişen teknolojiyle birlikte eğitimde giderek daha

fazla kullanılmaktadır. ACLS eğitimleri gibi kritik öneme sahip konularda da

simülatörler aracılığıyla eğitimin desteklenmesi giderek daha da önem

kazanmaktadır. Bu çalışmamızda bilgisayar destekli simülasyon eğitiminin

standart ders programına eklenmesinin öğrencilerin bilgi düzeylerine

sağlayacağı katkıyı araştırmayı amaçladık. 40 öğrencilik bir çalışma grubuna

klasik ders sunumu sonrası Anesoft firmasına ait “ACLS Simulator 2016”

programı ile vaka örnekleri çözüldü. 40 öğrenciden oluşan bir kontrol grubuna

ise sadece didaktik ders anlatıldı ve vaka örnekleri herhangi bir ek materyal

42

olmaksızın çalışıldı. Her iki gruba da ders öncesi ve dersten 4 hafta sonra, 5

şıklı tek doğru cevaplı çoktan seçmeli test uygulanarak bilgi düzeyleri ölçüldü.

Verilerin analizi sonucu bilgisayar destekli simülasyon eğitiminin öğrencilerin

bilgi düzeylerine anlamlı ölçüde katkı sağladığı izlendi. Didaktik yöntemle

karşılaştırıldığında ise her iki yöntem arasında anlamlı farklılık saptanmadı.

Anahtar kelimeler: simülasyon, ileri kardiyak yaşam desteği, eğitim,

bilgisayar destekli