Tezin Türü: Tıpta Uzmanlık
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Tıp Fakültesi, ACİL TIP ANABİLİM DALI, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2018
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: BEGÜM ÖKTEM
Danışman: Ahmet Demircan
Özet:
Simülasyon yöntemleri, gelişen teknolojiyle birlikte eğitimde giderek daha
fazla kullanılmaktadır. ACLS eğitimleri gibi kritik öneme sahip konularda da
simülatörler aracılığıyla eğitimin desteklenmesi giderek daha da önem
kazanmaktadır. Bu çalışmamızda bilgisayar destekli simülasyon eğitiminin
standart ders programına eklenmesinin öğrencilerin bilgi düzeylerine
sağlayacağı katkıyı araştırmayı amaçladık. 40 öğrencilik bir çalışma grubuna
klasik ders sunumu sonrası Anesoft firmasına ait “ACLS Simulator 2016”
programı ile vaka örnekleri çözüldü. 40 öğrenciden oluşan bir kontrol grubuna
ise sadece didaktik ders anlatıldı ve vaka örnekleri herhangi bir ek materyal
42
olmaksızın çalışıldı. Her iki gruba da ders öncesi ve dersten 4 hafta sonra, 5
şıklı tek doğru cevaplı çoktan seçmeli test uygulanarak bilgi düzeyleri ölçüldü.
Verilerin analizi sonucu bilgisayar destekli simülasyon eğitiminin öğrencilerin
bilgi düzeylerine anlamlı ölçüde katkı sağladığı izlendi. Didaktik yöntemle
karşılaştırıldığında ise her iki yöntem arasında anlamlı farklılık saptanmadı.
Anahtar kelimeler: simülasyon, ileri kardiyak yaşam desteği, eğitim,
bilgisayar destekli