EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİMİ İLKÖĞRETİM FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ERZİNCAN İLİ ÖRNEĞİ)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ayla BAYRAK

Danışman: YÜCEL KAYABAŞI

Özet:

Bu araştırmanın temel amacı; ilköğretim 6.sınıf fen ve teknoloji öğretim programının uygulamasında fen ve teknoloji öğretmenlerinin görüşlerini tespit etmektir. Bu araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2007-2008 eğitim öğretim yılında, Erzincan ili ve ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapan 111 fen ve teknoloji öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracının içerik geçerliliği ve anket maddelerinin amaca uygunluğu uzman görüşlerine göre belirlenmiştir. Anket maddeleri program geliştirme ve fen konusundaki uzmanlarca tartışılmış ve bazı anket maddeleri anketten çıkartılarak ankete son şekli verilmiştir. Araştırmacı tarafından geliştirilen anketin güvenirliliğini belirlemek için Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı hesaplanmıştır. Hesaplamalar sonucu geliştirilen anket 0.96 oranında güvenilir bulunmuştur. Araştırmanın problem cümlesi ve alt problemlerine ilişkin olarak fen ve teknoloji öğretmenlerinden toplanan veriler, SPSS (Statistical Packet For The Social Science) istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan fen ve teknoloji öğretmenlerine ait kişisel bilgilerle ilgili olarak frekans (f) ve yüzde (%) değerleri hesaplanmıştır. Eğitim programının öğeleri için hazırlanan her bir madde için aritmetik ortalama ( X ), standart sapma ( S ), t-testi, varyans analizi hesaplanmıştır. Araştırma sonunda, üniteler için önerilen sürenin yetersizliği ve etkinliklerin maliyeti yüksek bulunmuştur.