Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2015
Öğrenci: SERDAR SANAR
Danışman: MEHMET ARİF ÖZERBAŞ
Özet:Bu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerini (SPS) kullanım sıklıkları, kullanım amaçları ve eğitimde kullanılabilirliği hakkında ki görüşleri araştırılmıştır. Bu kapsamda çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma örneklemini Afyonkarahisar ilinde bulunan 77 ortaokul oluşturmaktadır. Bu okullar arasından seçilen 308 erkek, 296 kız toplam 604 öğrenciye gönüllülük esasına dayalı olarak SPS Kullanım Amacı Ölçeği' ve SPS Eğitsel Kullanım Ölçeği' uygulanmıştır. Çalışma sonucunda ortaokul öğrencilerinin SPS'yi haftada bir kaç kez ve ortalama bir saate yakın kullandıkları tespit edilmiştir. Öğrencilerin SPS kullanımlarında güvenliklerine dikkat ettikleri ve yakın çevreleri hariç gelen iletilere önem vermedikleri görülmüştür. Erkek öğrencilerin SPS kullanımında ve SPS'de bilgi paylaşmada kızlara göre daha aktif oldukları görülmüştür. Ayrıca sınıf seviyesi arttıkça öğrencilerin SPS kullanım sıklığının da arttığı belirlenmiştir. Çalışma da, öğrencilerin büyük çoğunluğunun SPS'lerin sınıf arkadaşları ve öğretmenleri ile iletişim kurmalarına katkı sağlayacağını, dersle yâda diğer eğitsel çalışmalarla ilgili bilgi paylaşımında bulunmaları ve grup çalışmalarının yürütülmesi için işbirliği amacıyla kullanılabileceğini dolayısıyla da SPS' lerin eğitimde kullanılabilir olduğunu düşündükleri görülmüştür. İlave olarak, öğrencilerin SPS' lerin öğrenme için zengin kaynak ve materyale erişim amacıyla da kullanılabileceklerini, öğretim esnasında video, animasyon, ses gibi zengin çoklu ortam desteği sağlayabileceklerini ve materyal paylaşım aracı olarak da kullanılabileceklerini düşündükleri tespit edilmiştir. Çalışma kapsamında ayrıca, öğrencilerin sınıf seviyeleri arttıkça SPS'nin eğitim amacıyla kullanılabileceğine ilişkin olumlu düşüncelerinde artış gözlemlendiği ve SPS' lerin güvenli olduğunu düşünenler arasında SPS' nin eğitim amaçlı kullanılabileceğine ilişkin olumlu görüşlerin daha yaygın olduğu da belirlenmiştir.