Az Gören Öğrencilerin eğitiminde Bilgisayar Destekli Eğitim Programının Görsel Algı Becerilerinin Gelişimine Etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Öğrenci: ELİF ÖZHAMAM

Danışman: TOLGA GÜYER

Özet:

Bu çalısmada az gören ögrencilerin egitimi için hazırlanan bilgisayar destekli egitim programının, ögrencilerin görsel algı becerilerine etkisi incelenmistir. Arastırma uygulaması Ankara Yenimahalle İlçesi Mitat Enç Görme Engelliler ilkögretim Okulu ögrencileri üzerinde gerçeklestirilmistir. Arastırmada ölçme aracı olarak Frostig Görsel Algı testi kullanılmıstır. Hazırlanan bilgisayar destekli egitim materyali Frostig tarafından belirlenen bes görsel algı basamagına uygun olarak, görsel algı gelisimi destekleyecek sekilde tasarlanmıstır. Yansız olarak seçilen kontrol ve deney gruplarına ön test olarak Frostig Görsel Algı testi uygulanmıstır. Daha sonra kontrol grubu normal egitimine devam ederken deney grubuna hazırlanan bilgisayar destekli egitim programı uygulanmıstır. Sürecin sonunda deney ve kontrol grubuna sontest olarak Frostig Görsel Algı testi tekrar uygulanmıstır. Arastırmada elde edilen sonuçlar degerlendirildiginde; test genelinde alınan puana göre iki grubun sontestleri arasında anlamlı bir fark olmadıgı görülmüstür. Fakat görsel algının alt basamakları olarak Frostig tarafından tanımlanan bes bölüm için alınan alt test puanları karsılastırıldıgında göz motor koordinasyonu gelisimi ile ilgili alt testtin sontestleri arasında p<0,05 düzeyinde anlamlı bir fark bulunmustur.

http://www.oyunlarikavga.com http://www.oyunlarierkek.com http://www.3doyun.tv.tr http://www.oyundoyun.com