BİYOÇESİTLİLİGİMİZİ KORUYABİLİYOR MUYUZ: ÖNEMİ VE KORUMA STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİYOLOJİ ÖGRETMENLERİNİN YETERLİLİKLERİNİN ARASTIRILMASI


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Mine SEÇKİN KURUMLU

Danışman: FİGEN ERKOÇ

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Bu arastırma, biyoloji ögretmenleri için biyoçesitlilik konusunda rehber egitim materyali hazırlamak amacıyla yapılmıstır. Görüsme yönteminin kullanıldıgı arastırmada, Ankara İli merkez ilçelerinde görevli 37 gönüllü biyoloji ögretmeninden olusan örneklem grubunun, hazırlanan rehber materyal hakkındaki görüsleri ve biyoçesitlilik ögretimi konusundaki önerileri alınmıstır. Ögretmenlerin biyoçesitlilikle ilgili bilgi düzeyleri ve biyoçesitlilik egitimine iliskin yeterlilik algıları; cinsiyet, mesleki deneyim, görev yaptıkları okul türü, sınıfta bulunan ortalama ögrenci sayısı ve mezun oldukları fakülte degiskenlerine göre X2 (Ki-kare) testi yapılarak degerlendirilmistir. Ögretmenlerin biyoçesitlilik egitimine iliskin yeterlilik algısı ile biyoçesitlilikle ilgili bilgi düzeyleri arasındaki iliski anlamlı bulunmustur. Bu çalısma sonucunda; biyoçesitlilik ögretimi hakkında önerilerde bulunan 15 ögretmen uygulamalı egitimin öneminden bahsetmistir. Arastırmaya katılan 21 ögretmen hazırlanan rehber materyali çok begenmis, 17 ögretmen de materyalin bilgi düzeyini artırdıgını belirtmistir. Biyoçesitlilik konusunda hazırlanan rehber materyal mineseckinkurumlu @gmail.com adresinden arastırmacı ile irtibata geçilerek istek yapılabilir.