YENİ 9. SINIF FİZİK DERSİ MÜFREDAT PROGRAMININ FİZİK ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (MERSİN İLİ ÖRNEĞİ)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ali KARAL

Danışman: SELMA MOĞOL

Özet:

Araştırmanın amacı, 20082009 eğitim-öğretim yılında, ülke genelinde uygulanmaya başlanan 9.sınıf fizik dersi öğretim programını, öğretmen görüşlerine dayanarak değerlendirmektir. Araştırmadaki veriler, tarama modeli kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemini, 20082009 öğretim yılında 9. Sınıflara fizik dersi vermiş Mersin il merkezi ve ilçelerinde görev yapan 80 fizik öğretmeni oluşturmaktadır. Uygulanmasına yeni başlanan bu programla ilgili öğretmenlerin görüşlerini almak için 80 fizik öğretmenine toplam 69 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Anket verilerinin analizinde istatistik teknikler kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenler, Ortaöğretim Fizik Dersi 9.Sınıf Öğretim Programını, eski öğretim programının eksiklik ve aksaklıklarını gidermesi, öğrencileri yüksek öğrenime hazırlaması, diğer derslerle paralellik teşkil etmesi, okulların fiziki şartlarının, donanımının yeterliliği ve ders saati için ayrılan sürenin yeterliliği konusunda olumsuz görüş belirtmişlerdir. Ortaöğretim Fizik Dersi 9.Sınıf Öğretim Programının, Fen ve Teknoloji dersinin devamı olması, yaşamdaki olayları baz alarak hazırlanması ve uygulanması için öğretmenlerin mesleki yeterliliğe sahip olması konularında ise olumlu görüş belirtmişlerdir.