ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ HAZIRLIK OKULUNDAKİ ÖĞRENCİLERİN İNGİLİZCE KONUŞMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN DURUMA BAĞLI SÖYLEMLERİN YARDIMCI MATERYAL OLARAK KULLANILMASI


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Hacer Nilüfer GÜNDOĞDU

Danışman: Cemal Çakır

Özet:

Bu çalışma, İngilizce dil öğreniminde öğrenciler ve öğretmenler tarafından diğer beceriler içinde en zoru olarak nitelendirilen konuşma becerisinin daha etkin ve daha doğal öğrenebilmesini kolaylaştırmayı hedeflemiştir. Öğrencilerin İngilizce konuşurken kendilerini daha rahat hissedebilmesi için mevcut Duruma Bağlı Sözceler ( DBS) temel alınarak, konuşma becerisi ders içeriğinde hali hazırda bulunan DBSler tespit edilmiş ve bunların vurgulandığı destek aktivitelerle konuşma becerisinin daha etkin, daha doğal ve daha akıcı hale getirilmesi hedeflemiştir. Çalışmaya, Türkiye'deki Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu Hazırlık Sınıflarından 5 İngilizce Öğretmeni ve başlangıç seviyesinde 5 sınıf (93 öğrenci) katılmıştır. Katılımcı öğrencilere, DBSlerin daha etkin öğretilmesini hedefleyen aktiviteler uygulanmıştır. Katılımcı öğretmenler, bu aktivitelerin uygulama esnasında gözlem yapmış ve ertesine aktiviteleri değerlendirmişlerdir. Çalışmanın sonucunda, DBSlerin vurgulandığı bir ders içeriği hazırlandığı takdirde, öğrencilerin konuşma becerisi dersinde ve diğer beceri derslerinde daha etkin olacağı, konuşma becerisinde özgüvenlerinin artacağı ve daha akıcı ve anlaşılır konuşacakları sonucuna varılmıştır. Bu çalışmadaki bulgular Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Hazırlık okulundaki 5 başlangıç seviyesindeki sınıf ve toplam 93 öğrenciyle sınırlıdır. Bu araştırmayı genellemek uygun olamayabilir, ancak bulgular, DBSler kullanılarak nasıl daha etkin konuşma becerisi dersi verileceği ve bu ders için nasıl bir içerik ve bu içeriğe bağlı ne tür aktiviteler hazırlanması gerektiği ile ilgili fikir verebilir.