5. Sınıf Matematik Dersi Üçgenler Ve Dörtgenler Konusunun Öyküleme Yoluyla Öğretimin Akademik Başarı Ve Kalıcılığa Etkisi (Ankara İli Örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Pınar ULUPINAR ÖZKUZUKIRAN

Danışman: YÜCEL KAYABAŞI

Özet:

Bu çalışmada 5. sınıf matematik dersi üçgenler ve dörtgenler konusunun öyküleme yöntemi ile öğretiminin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi incelenmiştir. Araştırma, 019-2020 öğretim yılında Ankara’nın Keçiören ilçesindeki A Okulu 5.sınıfında öğrenim gören 50 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin 25’i deney grubunda, 25’ i kontrol grubunda yer almıştır. Deney grubunda üçgenler ve dörtgenler konusu öyküleme yöntemi ile işlenmiştir. Kontrol grubunda ise Milli Eğitim Bakanlığı’nın belirlediği uygulanmakta olan yöntem ile ders işlenmiştir. Araştırmada deneysel desenlerden "Ön test, Son test Kontrol Gruplu Yarı Deneysel Desen" kullanılmıştır. Araştırmanın uygulama süreci her iki grupta da beş hafta sürmüştür. Araştırmada 5. Sınıf öğrencilerinin başarı düzeylerini ölçmek ve karşılaştırmak amacıyla Matematik Başarı Testi ve öğrencilerin öğrendiği bilgilerin kalıcılığını belirlemek amacıyla Kalıcılık Başarı Testi kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesi, bilgisayar ortamında yapılmıştır. Araştırma sonucuna göre, Öyküleme Yönteminin, Meb’ in belirlediği uygulanmakta olan yönteme göre öğrencilerin akademik başarılarını artırmada daha etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca Öyküleme Yönteminin öğrencilerin öğrendikleri bilgilerin kalıcılığını artırmada uygulanmakta olan yönteme göre çok daha fazla etkili olduğu görülmüştür.