Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2011
Öğrenci: OSAMAH MOHAMMED ALI
Danışman: SELÇUK ÖZDEMİR
Özet:Bu araştırmada, Musul Üniversitesi Eğitim Fakültesinin Bilgisayar Bölümü dördüncü Sınıfın Bilgisayar Ağları dersinin çevrimiçi ortamda verilmesinin öğrencilerin başarı ve doyumlarına etkisi araştırılmıştır. Çalışmanın modeli, tam deneysel modelidir. Çalışmanın denekleri 36 gönüllü öğrenciden oluşturmaktadır. Çalışmada öğrencilere görüşme, gözlem ve sınav uygulanmıştır. Görüşmede çevrimiçi ortamda ders alan öğrencilere sunulan 10 soru içeren forumda öğrencilerden soruların cevabı alınmıştır. Gözlemde doğal gözlem yöntemi uygulanmıştır. Son olarak öğrencilere çoktan seçmeli sınav yapılmıştır. Üç hafta süren uygulamada süresince her öğrenci her hafta iki saat olmak üzere en az altı saat çalışmıştır. Görüşme ve gözlem yöntemlerinden elde edilen veriler ile istenilen bilgilere ulaşılmıştı. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin çoğunun internet bağlantısının olmadığı ortaya çıkmıştır, bunun nedeni ülkede internetin yaygın olmaması ve internete erişimin kısıtlı olmasıdır. Öte yandan gözlem yapılan çoğu öğrencinin bilgisayarı yoktur. Bilgisayar ağları dersini çevrimiçi ortamda alan öğrencilerin başarı notları ile yüz yüze alan öğrencilerin başarı notları arasında fark olduğu saptanmış. Yapılan sınav sonuçlarına göre yüz yüze alan öğrencilerin daha başarılı olduğu saptanmıştı. Son olarak bilgisayar ağları dersini çevrimiçi ortamda alan öğrencilerin memnuniyet ve uzaktan eğitim alan öğrencilerin kişisel görüşleri alınmıştır. Bu görüşlerde uzaktan eğitim yeni bir yöntem olduğunu, internetin eğitime büyük katkıda bulunduğunu ve bu yöntemin Irak'ta uygulanmasını istemektedirler.