Müzik Öğretmenliği Lisans Programlarındaki Müziksel İşitme Okuma Ve Yazma Derslerinin İçerik Bakımından Karşılaştırılması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı , Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ECE TEKE

Danışman: Gamze Elif Tanınmış

Özet:

Bu araştırmada , müzik öğretmenliği bölümlerinde uygulanan lisans programlarındaki Müziksel İşitme Okuma ve Yazma derslerinin içerik bakımından karşılaştırılarak incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini müzik öğretmenliği bölümlerinde uygulanan lisans programları oluşturmuş, örneklemi ise 1998-1999 programı, 2012-2013 yılında YÖK tarafından hazırlanıp yürürlüğe konmuş program, aynı yıl Gazi Üniversitesi tarafından hazırlanıp uygulamaya koyulan program ve 2018-2019 öğretim yılında yeniden düzenlenen program olarak belirlenmiştir. Veriler doküman analizi ve görüşme yoluyla elde edilmiş, tablolar halinde açıklanmıştır. 2018-2019 programında yer alan Batı Müziği Teori ve Uygulaması dersi ile ilgili veriler için 5 üniversitede bu dersi yürüten 9 öğretim elemanının görüşü ve önerileri alınmıştır. Araştırmanın sonucunda MİOY dersinin 2012-2013 yılında YÖK tarafından hazırlanan ve aynı yıl Gazi Üniversitesi tarafından hazırlanıp yürürlüğe konan programda yer alan MİOY dersinin süre ve içerik bakımından aynı olduğu , incelenen diğer programlarda yer alan bu dersin süre ve içerik açısından farklılıklar gösterdiği ortaya çıkmış, 2018 programında yer alan ders ile ilgili alınan uzman görüşleri doğrultusunda ders içeriği ve süresi ile ilgili yeniden yapılandırılması gereken durumlar tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.

Anahtar Kelimeler : müzik eğitimi, müziksel işitme, müziksel okuma, müziksel yazma