Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: GİZEM DEMİREL
Danışman: Beran Firidin
Özet:
Bu çalışmada, artırılmış gerçeklik (AG) uygulamaları ile işlenen fen bilimleri dersinin
7.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve artırılmış gerçeklik uygulamalarına karşı
tutumlarına etkisi incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda ön test son test kontrol gruplu yarı
deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma, deney grubu 32, kontrol grubu 35 olmak üzere
toplam 67 öğrenci ile yürütülmüştür. Haftada 4 saat olmak üzere toplam 20 ders saati
uygulama yapılmıştır. Araştırmada nicel veri toplama araçlarından başarı testi ve AG
uygulamaları tutum ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda AG uygulamalarının
öğrencilerin akademik başarılarına olumlu yönde etki ettiği görülmüştür. Ayrıca uygulanan
AG uygulamaları tutum ölçeği incelendiğinde öğrencilerin AG uygulamalarını
kullanmaktan memnun oldukları, kullanırken kaygı duymadıkları ve gelecekte de
kullanmak istediklerini belirtmişlerdir.
Anahtar Kelimeler :Artırılmış Gerçeklik, Fen Öğretimi, Tutum, Akademik Başarı