Artırılmış gerçeklik uygulamaları ile işlenen fen bilimleri dersinin 7.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve artırılmış gerçeklik uygulamalarına karşı tutumlarına etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: GİZEM DEMİREL

Danışman: Beran Firidin

Özet:

Bu çalışmada, artırılmış gerçeklik (AG) uygulamaları ile işlenen fen bilimleri dersinin

7.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve artırılmış gerçeklik uygulamalarına karşı

tutumlarına etkisi incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda ön test son test kontrol gruplu yarı

deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma, deney grubu 32, kontrol grubu 35 olmak üzere

toplam 67 öğrenci ile yürütülmüştür. Haftada 4 saat olmak üzere toplam 20 ders saati

uygulama yapılmıştır. Araştırmada nicel veri toplama araçlarından başarı testi ve AG

uygulamaları tutum ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda AG uygulamalarının

öğrencilerin akademik başarılarına olumlu yönde etki ettiği görülmüştür. Ayrıca uygulanan

AG uygulamaları tutum ölçeği incelendiğinde öğrencilerin AG uygulamalarını

kullanmaktan memnun oldukları, kullanırken kaygı duymadıkları ve gelecekte de

kullanmak istediklerini belirtmişlerdir.

Anahtar Kelimeler :Artırılmış Gerçeklik, Fen Öğretimi, Tutum, Akademik Başarı