Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2015
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Melek Körükcü
Danışman: MEHMET ŞAHİNGÖZ
Özet:Bu araştırmanın amacı; Sosyal Bilgiler öğretmenleri, Sosyal Bilgiler öğretmen adayları ve ilkokul 4. sınıf, ortaokul 5, 6, 7, ve 8. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Küresel Bağlantılar Öğrenme Alanızna yönelik tutumlarını çeşitli değişkenlere göre tespit etmektir. Nicel ve nitel boyutu olan bu çalışmada karma yöntem araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın nicel örneklemini maksimum çeşitliliği sağlayan 285 Sosyal Bilgiler Öğretmeni ve 894 Sosyal Bilgiler öğretmen adayı, nitel örneklem grubunu ise Niğde ili merkezi sınırları içinde yer alan ilkokul ve ortaokullarda öğrenim gören 50 öğrenci oluşturmaktadır. Nicel verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik paket programı kullanılmıştır. Veriler üzerinde; frekans ve yüzdeler, aritmetik ortalama, t testi ve tek yönlü varyans analizi teknikleri kullanılarak analiz yapılmıştır. Nitel veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Yapılan çözümleme sonucunda Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Küresel Bağlantılar Öğrenme Alanızna etkilerin genel anlamda kısıtlı ve yetersiz olduğunu tespit edilmiştir. Öğrencilerin küreselleşme, vatandaşlık olgusu, çoklu bakış açısı gibi kavramlara yabancılık çektikleri belirlenmiştir. Sosyal Bilgiler öğretmenleri ve öğretmen adaylarının; insan hakları, sosyal adalet, eşitlik, dünyanın ortak yaşam olduğu algısı, yeryüzü kaynaklarının verimli kullanılması konularının Sosyal Bilgiler Öğretim Programıznda daha fazla yer alması yönünde bir tutum çerisinde oldukları belirlenmiştir. İlkokul ve ortaokul öğrencilerinden elde edilen bulgulara göre Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Küresel Bağlantılar Öğrenme Alanıznın etkilerinin genel anlamda kısıtlı ve yetersiz olduğu belirlenmiştir