Ortaokul 5. sınıf matematik uygulamaları dersinin web destekli öğretiminin öğrenci performans ve motivasyonuna etkisi ile öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Öğrenci: AHMET İNAM

Danışman: HALÜK ÜNSAL

Özet:

Bu araştırma Ortaokul 5.sınıf seçmeli dersi olan matematik uygulamaları dersindeki öğretim programına göre hazırlanmış etkinliklerin web ortamında tasarlanarak uygulanmasının öğrenci performans ve motivasyonu üzerine etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırma, 2013-2014 öğretim yılının 1. yarıyılında Ankara ili Yenimahalle ilçesinde özel bir ortaokulda deney grubunda 21 kontrol grubunda ise 20 öğrenciye, dört hafta süreyle uygulanmıştır. Araştırmada, "son test kontrol gruplu model" kullanılmıştır. Web destekli matematik uygulamaları öğretiminin mevcut yönteme göre etkililiğini sınamak için bir deney grubu ve bir kontrol grubu oluşturulmuştur. Gruplar rastgele örneklem yöntemiyle seçilmiştir. Araştırma, deney süresince bütün gruplarda araştırmacı tarafından gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilere "Motivasyon Ölçeği " çalışma bitiminde son test olarak uygulanmıştır. Performans için öğrencilere süreçte dört tane sınırlandırılmış performans görevi uygulanmıştır. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma ve "t" testi kullanılmıştır. Analizlerde anlamlılık düzeyi olarak p< .05 olarak alınmıştır. Araştırma verilerinin analizi SPSS 16.0 istatistik programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada nitel veriler ise değişik veri kaynaklarından toplanmıştır. Nitel veriler öz değerlendirme formu, standartlaştırılmış açık uçlu görüşmeler, grup değerlendirme formundan alınmıştır. Bu çerçevede veriler öncelikle bilgisayara aktarılmış, okunup incelenerek kodlara dönüştürülmüştür. Elde edilen bulgular araştırma sorularına bağlı kalınarak yorumlanmıştır. Araştırma sonuçları; web destekli öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin performanslarının, kontrol grubu öğrencilerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olduğu, motivasyonlarında ise herhangi bir etkisi olmadığını ortaya koymuştur.