4-6 Yaş Grubu Resimli Çocuk Hikayelerininiçerdikleri Milli Kültürel Değerler Açısından İncelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, TEMEL EĞİTİM ANABİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Selda SOYSAL

Danışman: Gülhan Güven

Özet:

Bu çalışmada 4-6 yaş grubu çocuklarına yönelik yerli ve yabancı yazarlar tarafından yazılmış, resimli çocuk hikaye kitaplarında yer alan milli kültürel değerlerin hangileri olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma çalışma grubu ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Çalışma grubu 4 internet sitesinde „okul öncesi yayınlar’ başlığı altında çok satanlar listesinde yer alan, 4-6 yaş grubuna yönelik hazırlanmış, yerli ve yabancı yazarlar tarafından hazırlanan 32 kitaptan oluşturulmuştur. Elde edilen veriler betimsel içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Resimli çocuk hikayelerindeki veriler kitapların resim ve metin kısımlarının ayrı ayrı incelenmesi ile araştırmacı tarafından oluşturulan kontrol listesine kodlanmıştır.

Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitim, resimli çocuk hikayeleri, milli kültürel değerler