Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2009
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Ebru Olcay KARABULUT
Danışman: EMİN KURU
Özet:Bu araştırmanın amacı; Ahi Evran Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü’nde öğrenim gören öğrencilerin, problem çözme becerileri ile kişilik özelliklerinin belirlenerek, bireylerin kişisel değişkenlerinden elde edilen bağımsız değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek ve kişilik özellikleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışmaya, Kırşehir ilinde bulunan Ahi Evran Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü’nde öğrenim gören öğrenciler arasından tesadüfî seçim (random) yöntemi kullanılarak seçilen 181 ve Ankara ilinde bulunan Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Öğretmenliği Bölümü’nde öğrenim gören ve aynı yöntemle seçilen 147 olmak üzere toplam 328 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; “Kişisel Bilgi Formu”, “Problem Çözme Envanteri (PÇE)” ve “Edwards Kişisel Tercih Envanteri (EKTE)” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğretmenlik Bölümü öğrencilerinin, problem çözme envanterinden (PÇE) aldıkları puanların öğrencilerin; üniversite, cinsiyet, sınıf, derece, bireysel spor branşı, anne-baba öğrenim durumu, milli ve dereceli sporcuların üniversite değişkenine göre farklılaştığı; Edwards Kişisel Tercih Envanterinden (EKTE) aldıkları puanların ise; üniversite, cinsiyet, sınıf, milî olma, derece, branş, anne-baba öğrenim durumuna, milli ve dereceli sporcuların üniversite değişkenine göre farklılaştığı görülmüştür. Ayrıcaenvanterler arasındaki korelasyon sonuçları da; sahip olunan olumlu kişilik özelliklerini problem çözme becerisini olumlu yönde etkilediğini görülmüştür.