BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM BEDEN EĞİTİMİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMI HAKKINDA GÖRÜŞLERİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SELCEN AKDOĞAN

Danışman: BELGİN GÖKYÜREK

Özet:

Araştırmaya 20072008 öğretim yılında Ankara ili Keçiören ilçesinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı 73 resmi ilköğretim okulunda görev yapan (65 erkek, 45 bayan) toplam 110 beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin ilköğretim beden eğitimi dersi yeni öğretim programına yönelik görüşlerini tespit etmek amacıyla beşli Likert tipinde bir ölçek hazırlanmıştır. Ölçekte, öğretmenlere programın içerik, zaman, materyal ve ölçme değerlendirme alt boyutlarında olmak üzere 28 durum verilmiş, öğretmenlerden bu durumlarla ilgili görüşlerini belirtmeleri istenmiştir. Öğretmenler ile ilgili bilgilerin değerlendirilmesinde frekans (f), yüzde (%) hesaplanmıştır. Sürekli değişkenlere ait puanların gruplar arasında anlamlı farklılık gösterip göstermediği, iki grup için ttesti, üç grup için tek yönlü varyans analizi ile test edilmiş, gruplar arası farkı belirlemek için Scheffe-Dunnett C Çoklu Karşılaştırma Testi kullanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.5 olarak kabul edilmiştir. Araştırmaya göre; kıdemi 16-20 yıl arasında olan öğretmenler, kıdemi 6-10 yıl arasındaki öğretmenlere göre zaman açısından daha az sorun yaşadıklarını düşünmektedirler. Kıdemi 11-15 yıl arasında olan öğretmenler, 1-5 yıl ve 6-10 yıl arasındaki öğretmenlere göre ölçme değerlendirme boyutunu daha olumlu bulmuştur. Ayrıca öğretmenlerin büyük bir kısmı yeni öğretim programının ülke şartlarına uygun olmadığını, ilköğretim beden eğitimi dersi yeni öğretim programının öğretmen nitelikleriyle bağdaştığını,beden eğitimi dersleriyle ilgili görevlendirmeler sorunu olmadığını, seçmeli spor dersleriyle ilgili sorun yaşanmadığını düşünmektedirler.