2013 Yılı Öğretim Programına Göre Hazırlanan Ortaöğretim 9. Sınıf Fizik Ders Kitabı Hakkındaki Öğretmen Görüşleri: Konya İli Örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Emine Aydemir

Danışman: MUSTAFA KARADAĞ

Özet:

Bu çalışmada; 2013 yılı öğretim programına göre hazırlanan 9. Sınıf Fizik ders kitabının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi ve değerlendirme sonuçlarına bağlı olarak kitap yazarlarına öneriler sunulması amaçlanmıştır. Yapılmış olan çalışmada, var olan bir durumu bulunduğu şartlarda olduğu gibi betimlemeyi amaçlayan tarama modeli kullanılmıştır. Bunun için, Dülgeroğlu (2010) tarafından geliştirilen ve güvenilirlik katsayısı (Cronbach Alfa) 0,94 olan anket formu, Konya merkez ve ilçelerinde görev yapan 86 fizik öğretmenine uygulanmıştır. Öğretmenlerin 5zli likert tipi ankete vermiş oldukları cevaplar bilgisayar ortamına aktarılarak SPSS 21 istatistik programı yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenler; 9. Sınıf fizik ders kitabına; görsel tasarım, içerik, dil anlatım ve ölçme değerlendirme açısından 5 üzerinden ortalama 3,07 puan vermişlerdir. Bu sonuç Milli Eğitim Bakanlığıznın kriterlerinden olan 3,3 puandan daha az olduğu için kitabın öğretmenlerin beklentisini karşılayacak düzeyde olmadığı ortaya konulmuştur.