Bursa kız meslek liseleri el sanatları bölümü ev aksesuarları ders programının incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Zübeyde Badem

Danışman: Mediha Güler

Özet:

Bu araştırmanın amacı, Bursa Kız Meslek Liseleri El Sanatları Bölümü Dekoratif El Sanatları Dalında uygulanan Ev Aksesuarları dersini, öğrenci görüşleriyle değerlendirilmesidir. Çalışma, tarama modeline dayalı betimsel bir araştırmadır. Literatür taraması sonucunda, araştırmayı oluşturacak verileri elde etmek amacıyla bölüm öğrencilerine uygulanmak üzere anket hazırlanmış ve öğrencilere uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma evreni olarak, 2011-2012 öğretim yılında Bursa Kız Meslek Liseleri El Sanatları Bölümü Ev Aksesuarları dersini alan 11. ve 12. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Toplam 70 öğrenciye anket uygulanmış ve veriler SPSS 16.0 paket programında değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarını yorumlamak için verilerin analizinde frekans ve yüzde dağılımları alınmış, bulgular tablolarda verilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler değerlendirildiğinde bölüm öğrencilerinin ev aksesuarları dersine severek katıldıkları ve ders konularında da en çok canlı çiçek tanzimini sevdikleri görülmüştür. Programda kullanılan araç-gereç sayısının yeterli olduğu ve kullanılan araç-gereçlerin teknolojik açıdan uygun olduğu tespit edilmiştir. En çok kullanılan araç-gereç cendere olduğu görülmüştür. Atölyede bulunması istenilen araç-gereç ise deri dikiş makinesidir. Derslerde kaynak olarak en fazla kitle iletişim araçları kullanılmaktadır. Öğrencilerin çoğunluğu malzeme temininde sıkıntı çekmemektedirler. Programda ders süresi yeterlidir. Dersin amacı ve içeriği mesleki becerilerin kazandırılmasında yeterli bulunmuştur. Kullanılan öğretim yöntemlerinin amaçları gerçekleştirdiği görülmüştür. Programın değerlendirme sürecinin bilgi ve beceri ölçebilme yeterliliğine sahip olduğu düşünülmektedir. Derslerde oluşturulan ürünlerle piyasada bulunan ürünler arasında çoğunlukla benzerlik olduğu görülmüştür. Bu ürünler arasında en çok canlı çiçek tanzimleri benzemektedir. Programa piyasadaki değişiklikler yansıtılmıştır. Programda yeni tekniklerin uygulanmasına imkan verilmediği görülmüştür. Derslerde oluşturulan ürünlerin sergileme ve satış imkanı bulunmaktadır. Bu ürünlerin okul dışında ilgi gördüğü görülmüştür. Alınan eğitim iş hayatına uygundur. Ev aksesuarları programında öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmaları mümkündür. Öğrencilerin programa ilişkin önerileri arasında dersin içeriğinin geliştirilmesi ve öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmaları için teknolojik araç-gereçler kullanılması gerektiğini öne sürülmüşlerdir.