Hüseyin Nihal Atsız’In “Bozkurtlar” Adlı Romanındaki Değerlerin Türkçe Eğitimi Açısından İncelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Betül ŞIHLAROĞLU YILDIRIM

Danışman: FAHRİ TEMİZYÜREK

Özet:

Bu araştırmanın amacı, Türk tarihi ve edebiyatında önemli bir şahsiyet olan Hüseyin Nihal Atsız’ın kendisi gibi ölümsüzleşen “Bozkurtlar” adlı romanındaki değerleri tespit etmek, tespit edilen değerlerin Türkçe eğitimine katkısını ortaya koymaktır. Buna göre araştırmada, Hüseyin Nihal Atsız’ın Ötüken Yayınları’ndan çıkan Nisan 2015’te 115. basımı yapılmış “Bozkurtlar” adlı romanı esas alınmış, bu romandaki değerler tespit edilmiş ve Türkçe eğitimi açısından bu değerlerden nasıl yararlanılacağı ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden yararlanılmış, literatür taraması ve içerik analizi yapılmıştır. Eserdeki değerlerin tespiti ve sınıflandırılmasında, MEB (2017) tarafından “kök değer” olarak belirlenen ve 10 ana başlıkta toplanan “ adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik, yardımseverlik” değerleri temel alınmıştır. Araştırmanın sonucunda Hüseyin Nihal Atsız’ın “Bozkurtlar” adlı romanının Türk milli eğitiminin belirlemiş olduğu değerler bakımından çok zengin olduğu, Türkçe eğitimi ve değerler eğitimi açısından başucu eserlerden biri olduğu, ilköğretim ve ortaöğretim 100 temel eserin içinde yer alması gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır