Veriye Dayalı Karar Verme Temelli Öğretmen Eğitiminin Risk Grubu Öğrencilerin Gönderme Sürecine Etkisinin İncelenmesi


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2022

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Nilüfer ALTUN

Danışman: Necdet Karasu

Özet:

Bu çalışmada, öğrencilerini risk grubu olarak belirleyen öğretmenler için gönderme sürecinde veriye dayalı karar verme öğretmen eğitiminin gönderme öncesi sürece etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Sınıflarında risk grubunda öğrenci bulunan katılımcı öğretmenler için veriye dayalı karar verme öğretmen eğitimi gerçekleştirilmiştir. Araştırmanı yöntemi tek grup öntest sontest olarak belirlenmiştir. Veriye dayalı karar verme öğretmen eğitim programının uygulanmasının öncesi ve sonrasında öğretmenler ile bire bir görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelere ek olarak sınıf gözlemleri yapılmış ve öğretmenlerden eğitsel değerlendirme istek formu doldurmaları istenmiştir. Araştırmanın verileri nitel yöntemlerden içerik analizi ile analiz edilmiştir. Elde edilen veriler buna bağlı olarak sunulmuştur. Elde edilen bulgulara dayalı olarak, öğretmenlerin veriye dayalı karar verme, bilgiyi uygulamaya geçirme konusunda alan bilgilerinin geliştiği tespit edilmiştir.

Anahtar Kelimeler : Veriye dayalı karar verme, risk grubu öğrenci, gönderme öncesi süreç