GABRİEL PARES'E AİT DÜZENLEMELERDEKİ ÇALGILAMA TEKNİKLERİNİN İNCELENMESİ VE BU YAPIYA UYGUN OLARAK BEETHOVEN'IN 9. SENFONİSİNİN BANDOYA UYARLANMASI


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Adem ÖZTÜRK

Danışman: GÜNAY AKGÜN

Özet:

Bu çalışmanın amacı Armoni Orkestrası ve Fanfar Orkestrası için eser yazmak isteyen besteci adayları ile bestecilere çalgılama teknik ve yöntemleri hakkında bilgi vererek düzenleme konusunda dünyaca tanınan besteci Gabriel PARES'in düzenleme örneklerinin analizi ile bu alanda yapılacak yeni araştırmalara, ortaya çıkacak yeni eserlere bilimsel bir zemin hazırlamaktır. Armoni Orkestrası ve Fanfar Orkestralarında kullanılan çalgıların teknik ve müzikal kullanım özelliklerine ait kaynaklar kolay ulaşılabilen kaynaklar olma özelliği taşımamaktadır. Bu sebeple bu çalışmanın kendisi böyle bir kaynak olması arzusu ile hazırlanmıştır. Araştırmanın giriş bölümünde; Armoni Orkestrası ve Fanfar Orkestrası Çalgılarının tanımları, sıralanışları, teknik ve müzikal kullanım özellikleri detaylı bir şekilde ortaya konularak problem kısmı oluşturulmuştur. Bu araştırma; Gabriel PARES'e ait düzenleme örneklerinin çalgılama tekniğine uygun olarak incelenmesi amacı ile mevcut olan bir durumu tanımlamaya ve açıklamaya çalışmaktadır. Bu nedenle araştırma modeli tarama modelinde olup betimsel bir nitelik taşımaktadır. Araştırmanın bulgular ve yorum kısmı; Gabriel PARES'e ait düzenleme örneklerinin çalgılama tekniğine uygun olarak incelenmesi ve bu yapıya uygun örnek bir eser düzenlenme olmak üzere iki basamakta gerçekleştirilmiştir.