YENİ LİSE I (2005) BİYOLOJİ DERSİ ÖGRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Süleyman Savatyapan

Danışman: TAHİR ATICI

Özet:

Bu arastırma 20052006 egitim ögretim yılında uygulamaya konulan yeni Lise 1. Sınıf (2005) Biyoloji Dersi Ögretim Programı'nın ögretmen ve ögrenci görüsleri dogrultusunda degerlendirilmesini amaçlamıstır. Arastırma 20052006 ögretim yılında Ankara iline baglı ilçelerdeki orta ögretim kurumlarında yer alan 55 biyoloji ögretmeni ve 160 ögrenci üzerinde yapılmıstır. Arastırmada ögretmenlere program hakkında genel sorular sorulmus ve yeni ögretim programında meydana gelen aksaklıklar tespit edilmeye çalısılmıstır. Programın basarıya ulasmasında ögrencilerin ögrenmeye hazır bulunusluk seviyesinin önemi göz önüne alınarak ögrencilere biyoloji ile ilgili tutumlarını belirleyici sorular yöneltilmistir. Ögretmen anketi 22, ögrenci anketi 20 sorudan meydana gelmistir. Ögretmenlerin ve ögrencilerin görüsleri: grup sayısı iki oldugunda t testi ile grup sayısı ikiden fazla oldugunda tek yönlü varyans analizi ile 0,05 anlamlılık düzeyinde test edilmistir. F degerinin anlamlı oldugu durumlarda farkın hangi gruplardan kaynaklandıgını tespit etmek için Scheffe testi uygulanmıs ve varyans 0,05 manidarlık düzeyinde test edilmistir. Sonuç olarak ögretmenler ve ögrenciler programda yer alan aksaklıkları belirtmisler ve aksamaların giderilmesi için yazar ile birlikte önerilerde bulunmuslardır.