Lisans düzeyinde sanat eğitimi alan öğrencilerin resim atölye derslerine karşı tutumlarının incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Öğrenci: MUSTAFA LÜTFİ CİDDİ

Danışman: GÜLER AKALAN

Özet:

Sanat eğitimi, genel eğitim içinde önemli bir yere sahiptir. Medeni milletlerin eğitim tarihine bakıldığında sanat eğitimine verdikleri önem görülmektedir. Bu sebeple sanat eğitimini eğitim sistemimizin merkezinde tutarak geliştirmek zorundayız. Lisans düzeyinde sanat eğitimi veren birçok fakültede öğrencilere desen ve ana sanat resim atölye dersleri, nitelik ve nicelik bakımından bazı farklılıklarla verilmektedir. Desen ve ana sanat resim atölye derslerindeki bu farklılıklar ortaöğrenim düzeyinde de bulunmaktadır. Bu araştırmada lisans düzeyinde eğitim alan resim bölümü öğrencilerinin, güzel sanatlar lisesinden ve farklı ortaöğrenim mezuniyet alanlarından gelme durumlarına ve diğer bağımsız değişkenlere göre 1. sınıfta desen dersine, 2. 3. ve 4.sınıflarda ise ana sanat resim atölye dersine karşı tutumları geliştirilen Tutum Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formuyla araştırılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında çeşitli önerilerde bulunularak sanat eğitimine katkı sağlanmaya çalışılmıştır.