Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2008
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Tuna MARAŞ
Danışman: MUSTAFA YEL
Özet:Arastırmada, Fen ve Teknoloji dersi Biyoloji konularının öğretiminde hangi öğretim yöntem ve tekniklerini kullanılması ile daha fazla basarı elde edilebileceği arastırılmıstır. Arastırmanın örneklemini Ankara ili Kazan ve Güdül ilçesindeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretim okullarında öğrenim gören 114 öğrenci olusturmaktadır. Biyoloji konularının öğretiminde hangi öğretim yönteminin daha fazla basarı sağlayabileceğini tespit etmek için arastırmacı tarafından gelistirilen basarı testi kullanılmıstır. Arastırmada ön test son test kontrol gruplu desen kullanılmıstır Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde yüzde, frekans ve t testi kullanılmıstır. Arastırma sonucu elde edilen bulgulara göre: Laboratuar yönteminin kullanıldığı deney grubu ile geleneksel öğretim yöntemi kullanılan kontrol grubu arasında anlamlı bir basarı farkı tespit edilmistir. Laboratuar yönteminin biyoloji konularının öğretiminde kullanılması Fen ve Teknoloji dersindeki basarıyı arttırmaktadır.