PERFORMANS GÖREVLERİNİN ÖĞRENCİLERİN 9. SINIF MATEMATİK DERSİ BAŞARISI, ÖZYETERLİK ALGISI VE TUTUM İLE İLİŞKİSİ VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: FİRDEVS UÇKUN KELEK

Danışman: Mehtap Çakan

Özet:

Araştırmanın amacı, performans görevlerinin öğrencilerin matematik dersi başarısı, matematik dersi özyeterliği ve derse karşı tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada öntest-sontest denkleştirilmemiş yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim bahar yarıyılında Kütahya ili Altıntaş ilçesinde yer alan bir liseye devam etmekte olan 9. sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Araştırmaya deney grubunda 23 öğrenci ve kontrol grubunda 23 öğrenci olmak üzere toplamda 46 öğrenci katılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin Matematik dersine ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla Duatepe ve Çilesiz (1999) tarafından geliştirilen “Matematik Dersi Tutum Ölçeği”, Matematik dersi özyeterliği belirlemek amacıyla Umay (2002) tarafından geliştirilen “Matematik Özyeterlik Ölçeği” ve derse ilişkin akademik başarılarını belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen “Fonksiyon Ünitesi Başarı Testi” deney öncesi ve sonrası deney ve kontrol grubuna uygulanmıştır. Toplanan verilerin analizinde tek faktörlü kovaryans analizi (ANCOVA) uygulanmıştır. İstatistiksel işlemler SPSS 24.0 paket programı ve betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Elde edilen verilerin uygulanmasında .05 anlamlılık düzeyi kabul edilmiştir. Performans görevlerinin uygulandığı deney gruplarındaki öğrencilerle, performans görevinin uygulanmadığı kontrol grubundaki öğrencilerin deney öncesi ve v sonrasındaki “Matematik Dersi Tutum Ölçeği” ve “Matematik Özyeterlik Ölçeği” puanlarındaki değişimin birbirinden manidar bir farklılık göstermediği, “Fonksiyon Ünitesi Başarı Testi” puanlarındaki değişimin manidar bir farklılık gösterdiği saptanmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda performans görevi kullanımının öğrencilerin ders başarısını olumlu etkilediği görülmüştür. Deney grubundaki öğrencilerden toplanan nitel verilerin analizi ile elde dilen sonuçlar ise, öğrencilerin performans görevlerinin uygulanmasından genel olarak memnun oldukları ve uygulamamanın kendilerine olumlu yönde katkı sağladığını belirttiklerini ortaya koymuştur

    Performans Görevi, Matematik Dersi Tutumu, Matematik Dersi Öz yeterliği, Akademik Başarı.