Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ESRA SOYYİĞİT
Danışman: MEHMET FATİH TAŞAR
Özet:Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin yüzme-batma hakkındaki kavram yanılgılarının karma yöntem kullanılarak saptanmasıdır. Araştırmaya katılan öğrenciler iki grupta ele alınmıştır. Birinci gruptaki öğrencilerden araştırmanın nicel kısmı için veriler toplanmıştır. Bu katılımcılar Ankara’da bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan 5., 6., 7. ve 8. sınıflardan toplam 234 ortaokul öğrencisidir. İkinci gruptaki öğrencilerden nitel kısım için veriler toplanmıştır. Bu katılımcılar ise nicel kısma katılan öğrenciler arasından seçilen 8 öğrencidir. Nicel kısımda tarama modeli, nitel kısımda ise durum çalışması kullanılmıştır. Veriler toplanırken araştırmacı tarafından geliştirilen açık uçlu sorulardan oluşan Yüzme-Batma Kavram Yanılgısı Belirleme Testi (YBKYBT) uygulanmıştır. Verilerin analizinde, MS Excel programı kullanılarak frekans ve yüzdeler hesaplanmıştır. SPSS 22 ile de güvenirlik belirlenmiştir. Ortaokul öğrencilerinin yüzme-batma ile ilgili sahip oldukları kavram yanılgılarını bir de yüzme-batma düzenekleri ile tespit etmek ve vii derinlemesine incelemek için öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Yarı-yapılandırılmış görüşme verilerinin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin yüzme-batma hakkındaki kavram yanılgıları belirlenmiştir. Öğrencilerin çok sayıda kavram yanılgısına sahip olduğu ve kavramları birbirine karıştırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan görüşmelerde ise öğrencilerin kavram yanılgıları derinlemesine incelenmiştir. Bazı farklılıklar görülmesine rağmen nitel ve nicel veriler arasında uyum görülmüştür