Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: EBRU NUR TEKEL
Danışman: ÖMER SAYLAR
Özet:Bu çalışmada; amacı argümantasyon tabanlı bilim öğretimi yaklaşımının, fen bilgisi öğretmeni adayları üzerindeki akademik başarı düzeylerine etkisi araştırılmıştır. Öğretmen adaylarındaki akademik seviye belirlenmesi hava kirliliği ve hava kirliliğinin etkilerine bağlı oluşan asit yağmurları, sera etkisi ve ozon tabakasında incelme gibi konular üzerinde yapılmıştır. Bu araştırma 2018-2019 öğretim yılı içerisinde Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalında eğitim gören üçüncü Sınıf toplam 74 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma yapılırken önce ön test olarak başarı testi uygulanarak öğrencilerin konu üzerindeki bilgi düzeyleri ölçülmüş, hikayeye dayalı argüman oluşturma etkinliği ile öğrencilerin argüman oluşturabilme düzeylerine bakılmıştır. Daha sonra işlenen konunun içeriği öğrencilere argümantasyona dayalı olarak anlatılmıştır. Ön testte uygulanan başarı testi öğrencilere son test olarak tekrar uygulanmıştır. Hikayeye dayalı argüman etkinliği, vii katılımcılara tekrar verilerek konu başında oluşturdukları argümanları analiz edilmiş, argümanları yanlış olanlardan tekrar argüman oluşturmaları istenmiştir. Başarı testinde elde edilen verilerin sonuçlarına göre bağımlı gruplar t-testi analizi, SPSS (Statitical Package for Social Sciences) programı kullanılarak yapılmıştır. Nitel verilerin analizi için öğrencilere uygulanan ön test ve son testler incelenmiş ve cevap niteliği taşıyan etkinlik sonuçlarına çalışmada yer verilmiştir. Çalışmanın analiz sonuçları incelendiğinde ATBÖ yaklaşımına dayalı konu anlatımı ile öğrencilerin akademik başarı düzeylerinde yükselme olduğu gözlemlenmiştir.