Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2009
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Emre ARABACI
Danışman: MELİH OKUR
Özet:Teknolojinin gelişmesi ile birlikte, günümüzde kullanılan enerji dönüşüm makinelerine her geçen gün daha ekonomik ve daha verimli tasarımlar eklenmektedir. Yeni bir termodinamik çevrime sahip ve prototip aşamada olan turbo döngüsel Pars motor bu tasarımlardan biridir. Turbo döngüsel Pars motor, özgün tasarımı ve yeni termodinamik çevrimi ile pistonlu, wankel, turbojet, turboprop ve turboşaft motorlardan daha verimli, hafif ve daha güçlü olması hedeflenmektedir. Sağladığı bu avantajlarla, Pars motor küçük ve orta boyutta insansız hava, kara ve deniz araçlarında kullanılabilir. Bu çalışmada 16 cm3 türbin hacmine sahip motorda palet kalınlığı, yanma odası boyutu ve şeklinin motor performansına etkileri deneysel olarak incelenmiştir. Belirli hava debileri için yapılan deneylerde motor dinamometre ile yüklenerek veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler neticesine 30 l/min hava debisinde motor gücünde palet değişikliği ile %15, yanma odası değişikliği ile % 40'a varan artışlar sağlanmıştır.