ALMANYA VE TÜRKİYE'DE LİSE BİRİNCİ SINIFLARDA OKUTULAN DİL VE EDEBİYAT DERS KİTAPLARININ KARSILASTIRILMASI (BERLİN ÖRNEGİ)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Emel YILDIZ

Danışman: İSMET ÇETİN

Özet:

Bu arastırmada, farklı yaklasımlarla hazırlanmıs Almanya'da Görüs Alanı Almanca; Türkiye'de Türk Edebiyatı 9. Sınıf ve Dil ve Anlatım 9. Sınıf ders kitaplarının biçimsel açıdan ve içerik açısından karsılastırılması; yapı malzemelerine, kapak görünümlerine, konuların islenisine, ders kitaplarının ögrencilerin yetismesinde sundukları artılara ve eksikliklere göre yapıldı ve ders kitapları ile ilgili su sonuçlara ulasıldı. Ders kitapları biçimsel açıdan su özelliklere sahiptir: Almanca ders kitabında kaliteli yapı malzemeleri kullanılmıstır ve kapak tasarımı kitabın içerigine uygundur. Türkçe ders kitaplarında kaliteli yapı malzemeleri kullanılmamıstır ve kapak tasarımları kitapların içerigine uygun degildir. Ders kitapları içerik açısından su özelliklere sahiptir: Almanca ders kitabı, fiyatının pahalı olması ve içeriginin detaylı olması dısında, çok sayıda materyal kullanılarak çok iyi hazırlanmıstır. Türkçe ders kitapları, çok sayıda soru sorularak ve etkinlik önerilerek alıstırma ve etkinlik kitapları düzeyinde hazırlanmıstır. Bu sonuçlara dayalı olarak, Görüs Alanı Almanca ders kitabı detaylı bilgilerden arınarak; Türk Edebiyatı 9. Sınıf ve Dil ve Anlatım 9. Sınıf ders kitapları uygulama çalısmaları yanında teorik bilgilere de yer vererek ögrenme ve ögretme sürecine daha fazla katkı saglayabilir.