Ortaokul müzik öğretmenlerinin müzik dersine ilişkin görüşleri (Ankara ili örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Aslı Sarı

Danışman: ÜLKÜ ÖZGÜR

Özet:

Bu araştırmada, müzik öğretmenlerinin bulundukları okullarda karşılaştıkları güçlükleri; okul idarelerinin, ailelerin ve öğrencilerin müzik dersine karşı gösterdikleri yaklaşımları; Milli Eğitim Bakanlığı komisyonlarınca belirlenmiş müzik dersinin amaçlarının, müzik öğretmenleri tarafından bu amaçlara ulaşılabilirliği konularında müzik öğretmenlerinin görüşlerini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Bu araştırmada, betimsel yöntem içerisinde yer alan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2012-2013 eğitim öğretim yılı içerisinde Ankara ili ortaokullarında görev yapan müzik öğretmenleri; örneklemini ise Altındağ, Keçiören, Çankaya, Mamak, Yenimahalle, Etimesgut ve Sincan ilçelerindeki ortaokullarda görev yapan 67 müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma ilk olarak literatür taraması ve yorumlanmasının ardından, ortaokullarda görev yapan 67 müzik öğretmenine uygulanan, eğitimlerini üstlendikleri sınıflardaki müzik dersleri hakkındaki görüşlerini konu alan anket sonuçlarının istatistiksel yorumlanması ile devam etmektedir. Her bir maddenin karşısında ölçülmek istenen davranışın gösterilme sıklığını belirlemek üzere beşli Likert tipi seçenekler verilmiştir. Araştırmanın sonucunda müzik öğretmenlerinin görev yaptıkları okulların büyük bir bölümünde müzik odası ve müzik dersi için gerekli teknolojik donanım ile araç gereçlerin bulunmadığı; okul idaresinin zaman zaman öğretmenleri destekledikleri ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen amaçlara öğretmenlerin büyük bir çoğunluğunun ulaştığı tespit edilmiş ve elde edilen sonuçlara göre belirlenen bazı konularda öneriler sunulmuştur.