Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2021
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: CANDEĞER AKMAN
Danışman: Mehmet Akif Ocak
Özet:
Çalışmanın amacı, uzaktan eğitimde yapılan Arduino etkinliklerinin 5. Sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerinde ne tür değişikliklere neden olduğunu saptamak ve sürece ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırma 2020-2021 güz yarıyılında Muş Bulanık ilçesinde bir imam hatip ortaokulunda okuyan 5. Sınıf 25 erkek 12 kız ile 8 hafta süren EBA canlı ders platformunda çevrimiçi eğitim yapılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nitel yaklaşıma dayalı olan durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Durum çalışmasında öğrencinin problem çözme becerisindeki değişimleri, sürece ilişkin öğrenci görüşleri ve etkinlikler sırasında öğrenci davranışları ile belirlenmeye çalışılmıştır. Veri toplama araçları olarak problem çözme becerisi rubriği, gözlem formu, görüşme soruları ve araştırma günlüğünden veriler elde edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Gözlem formu ve görüşme soruları içerik analizi, problem çözme becerisi rubriği betimsel analiz yaklaşımı kullanılmıştır. İçerik analizi ve betimsel analiz ile elde edilen verilerle temalar oluşturulmuştur. Temaların analizi içinde betimsel istatistik kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizine göre Arduino etkinliklerinin 5. Sınıf
öğrencilerinin problem çözme becerilerine katkı sağladığı ve 8 haftalık çevrimiçi eğitim sonrasında öğrenci görüşlerinin olumlu olduğu sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler : Arduino ile Programlama, blok tabanlı programlama, problem çözme becerisi