Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Öğrencilerinin Sosyalleşmesine Beden Eğitimi Dersinin Etkilerinin Araştırılması(Ankara Örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Hilal Çar

Danışman: LATİF AYDOS

Özet:

Araştırma ortaöğretim kurumlarında uygulanan beden eğitimi derslerinin öğrencilerin sosyal gelişim düzeylerine etkilerinin araştırılması için yapılmıştır. Araştırmanın evreninin Ankara il merkezindeki ortaokul ve imam hatip ortaokulları, örneklem gurubunu ise bu ortaokullarda okuyan 8. Sınıf erkek ve kadın öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada Hasan Şahan (2007) tarafından geliştirilen geçerliliği ve güvenilirliği kanıtlanmış Spor ve Sosyalleşme Ölçeği kullanılmıştır. Ölçek formu tüm örneklem gurubuna uygulanmıştır. Bu gurupta 12 ortaöğretim kurumundan 574 tane öğrenci bulunmaktadır. Öğrenciler çalışmaya gönüllülük esasına göre katılmıştır. Ölçekleri hatasız dolduran 574 kişi değerlendirmeye alınmıştır. Sonuç olarak beden eğitimi dersi sayesinde öğrencilerin sosyalleştiği, bayan öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha fazla sosyalleştiği, okul türü bakımından imam-hatip ortaokullarının, haftalık ders saati 1 (bir) saat olanların, spora ilgi duyanların ve lisanssız sporcuların arasında farklar olduğu ortaya çıkmıştır.