5e Öğrenme Modeline Göre Hazırlanan Etkinliklerin Ortaokul 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi Cebir Öğrenme Alanındaki Akademik Başarılarına Etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Zeynep Kaymakçı

Danışman: HASAN ES

Özet:

Bu araştırmanın amacı, 5E öğrenme modeline göre hazırlanan etkinliklerin ortaokul 2. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanındaki akademik başarılarına etkisinin incelenmesidir. Böylece, öğrencilerin eğitim kariyerleri için ihtiyaç duydukları orta ve yükseköğretime temel olacak cebirin daha etkili öğretilmesi için gerekli çalışmalar yapılmıştır. Araştırma, 2014- 2015 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Erzurum ili Horasan İlçesinde bulunan Alagöz Ortaokulunda yapılmıştır. Uygulama 6.Sınıfta öğrenim gören toplam 53 öğrenciye uygulanmıştır. Dersler araştırmacı tarafından toplam 4 hafta süreyle; deney grubuna 5E öğretim modeline uygun hazırlanan etkinliklerle, kontrol grubuna ise MEB ders kitabındaki etkinliklerle ders işlenmiştir. Araştırmanın modeli olarak, ön test son test kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Ölçme aracı olarak araştırmacı tarafından uzman görüşü alınarak geliştirilen içeriğinde açık uçlu sorularla çoktan seçmeli soruların bulunduğu iki aşamalı cebir başarı testi ile matematiğe karşı tutum testi ön test ve son test olarak kullanılmıştır. Öğrencilerin her soruya vermiş oldukları cevapların frekans ve yüzde dağılımları çıkarılmıştır. Elde edilen bulgular incelendiğinde, öğrencilerin son test puanlarının ön test puanlarına göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür. Sonuçlara göre, 5E öğrenme döngüsü modeline uygun olarak hazırlanan ders etkinlikleri ile işlenen derslerin, cebir konusunun öğretiminde anlamlı düzeyde etkili olduğu sonucuna varılmıştır. 5E öğrenme döngüsü modeline dayalı olarak işlenen derslerin, öğrencilerin derse olan ilgilerini, motivasyonlarını ve derse katılımlarını arttırdığı da ulaşılan sonuçlar arasındadır.