Farklı bilişsel esneklik düzeyine sahip öğrencilerin uzaktan eğitime karşı motivasyon düzeylerinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: YASEMİN BERTİZ

Danışman: ASLIHAN KOCAMAN KAROĞLU

Özet:

Bu araştırmanın amacı farklı bilişsel esneklik düzeylerine sahip uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik motivasyon düzeylerinin incelenmesidir. Aynı zamanda öğrencilerin bilişsel esneklik ve uzaktan eğitime yönelik motivasyon düzeyleri farklı değişkenlere göre (cinsiyet, yaş, öğrenim durumu, bilgisayar ve internet kullanım süresi, uzaktan eğitim ortamında haftalık olarak geçirilen süre, senkron uzaktan eğitim derslerine katılım sıklığı) incelenmiştir. İlişkisel tarama modelinde betimsel bir araştırma olan bu çalışmada nicel veriler toplanmış, analiz edilmiş ve bulgular bir araya getirilmiştir. Araştırma örneklemini 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında İstanbul’da özel bir üniversite bünyesinde yürütülmekte olan Türk Dili dersine kayıtlı 615 öğrenci oluşturmuştur. Uygulama sürecinde Bilişsel Esneklik Ölçeği ve Uzaktan Eğitime Yönelik Motivasyon Anketi ile veriler toplanmıştır. Bulgular uzaktan eğitim öğrencilerinin bilişsel esneklik düzeyleri ile uzaktan eğitime yönelik motivasyonları arasında düşük düzeyde pozitif yönde bir ilişki olduğunu, katılımcıların bilişsel esneklik puanlarının uzaktan eğitime yönelik motivasyon puanları ile istatistiki olarak ilişkisinin olduğunu ortaya çıkarmıştır. Çalışma sonuçlarına göre, uzaktan eğitim öğrencilerinin cinsiyet, yaş ve öğrenim durumu ile bilişsel esneklik düzeyleri ve uzaktan eğitime yönelik motivasyonları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Öğrencilerin bilişsel esneklik düzeyleri ile bilgisayar kullanım süresi arasında; uzaktan eğitime yönelik motivasyon düzeyleri ile uzaktan eğitimde geçirilen süre ve uzaktan eğitime katılım sıklığı arasında anlamlı ilişki bulunmuştur.