Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2017
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: İlyas Toparslan
Danışman: MUSTAFA AYDOĞDU
Özet:Bu çalışmada eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik farkındalık ve tutumlarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç ile öğrenim hayatına devam eden 352 öğretmen adayına çevre sorunlarına yönelik farkındalık ve tutum ölçekleri uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Gazi Üniversitesi'nde 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılı sonbahar döneminde öğrenim gören; okulöncesi öğretmenliği, sınıf öğretmenliği, fen bilgisi öğretmenliği, ilköğretim matematik öğretmenliği ve sosyal bilgiler öğretmenliği bölümü birinci (N=177) ve dördüncü (N=175) sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla Güven (2013) tarafından geliştirilen 45 maddelik çevre sorunlarına yönelik tutum ölçeği ve Güven ve Aydoğdu (2012) tarafından geliştirilen 44 maddelik çevre sorunlarına yönelik farkındalık ölçeğidir kullanılmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS 18 istatistik analiz programı kullanılarak analiz edilmiştir. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistik teknikler, bağımsız gruplar t-testi ve ANOVA'dan yararlanılmış, anlamlılık düzeyi .05 kabul edilmiştir. Bu araştırmanın nihayetinde de öğretmen adaylarının çoğulcu olarak çevre sorunlarına yönelik olumlu tutum içinde oldukları belirlenmiş ve hangi branştan ne kadar öğretmen adayının bu düzeyi yakaladığı ortaya çıkartılarak, öğretmen adaylarının okudukları bölüm ve sınıf düzeyi ile çevre sorunlarına yönelik farkındalık ve tutumları arasında bir orantının olup olmadığı tespit edilmiştir.