Kaynaştırma öğrencileri ile çalışma yapan uzmanlar arasındaki BEP sürecindeki iş birliğinin uzman ve aile görüşlerine dayalı olarak belirlenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: COŞKUN YENER

Danışman: EYLEM DAYI

Özet:

Bu araştırmada kaynaştırma öğrencileri ile çalışma yapan uzmanlar arasındaki bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) sürecindeki iş birliğinin uzman ve aile görüşlerine dayalı olarak belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Ankara ili Pursaklar ilçesinde ilkokul kademesinde eğitim gören hafif düzeyde zihinsel yetersizliği ya da hafif düzeyde otizmi olan kaynaştırma öğrencileri ile çalışma yapan devlet kurumunda görevli uzmanlar, destek eğitim kurumunda görevli uzmanlar ve ailelerle görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerde yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır ve gerek duyulduğunda ekte sorulara başvurulmuştur. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada görüşmeler neticesinde elde edilen bulguların analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Elde edilen bulgular yasal düzenlemelerde yer alan uzmanlar arası iş birliğine ilişkin süreçler ve alan yazında yer alan iş birliğinin özellikleri ile karşılaştırılarak yorumlanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda kaynaştırma öğrencisinin eğitimine ilişkin kaynaştırma öğrencileri ile çalışan devlet kurumunda görevli uzmanlar arasında, destek eğitim kurumunda görevli uzmanlar arasında ve devlet kurumu ile destek eğitim kurumunda görevli uzmanlar arasında iş birliğinin yetersiz olduğu düşünülmektedir