Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2010
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Emre DEMİREL
Danışman: ÖMER FARUK BAYKOÇ
Özet:Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde hizmet sektörü en büyük ekonomik sektördür. Bu çapta büyük olan bir sektörde kaynakların verimli kullanılabilmesi için kalite, planlama faaliyetleri, performans ölçümü ve verimlilik oldukça önemlidir. Ancak gerçek sistemlerin son derece karmaşık olması hizmet sistemlerinde analiz yapılmasını, verimliliğin veya performansın artırılmasını zorlaştırmaktadır. Bu çalışmada, karmaşık hizmet sistemlerinde performansın benzetim kullanılarak artırılması amaçlanmıştır. Bir bankanın para transferleri ve çek giriş süreçleri üzerinde benzetim çalışması yapılarak, süreçlerin merkezileştirilmesi değerlendirilmiştir. Bankacılık sektöründe, operasyonel merkezileştirmenin performansı artırdığı gösterilmiştir. Ayrıca, merkezileşen süreçlerde ortalama işlem tamamlanma süresinin ve personel doluluk oranının eniyilenmesini sağlamak için Cevap Yüzey Yöntemi, Benzetim ile birlikte kullanılmıştır. Cevap Yüzey Yöntemi kullanılarak girdi faktörlerin en iyi seviyeleri azaltılmış sayıda deneyler ile belirlenmiştir.