MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞININ 2005 YILINDA TAVSİYE ETTİĞİ 100 TEMEL ESER YOLUYLA TÜRKÇE EĞİTİMİNDE DEĞERLER ÖĞRETİMİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ülker ŞEN

Danışman: GIYASETTİN AYTAŞ

Özet:

Bu çalısmada Millî Egitim Bakanlıgının ilkögretim okulları için hazırladıgı 100 Temel Eser serisinde yer alan kitaplarda millî, ahlaki, insani, manevi ve kültürel degerler tespit edilmis; Türkçe egitiminde deger aktarımının nasıl olması gerektigi ortaya konmustur. Arastırmanın birinci bölümünde, degerin tanımı, islevleri, sınıflandırılması ve ögretimi; ögretim programlarında degerlerin yeri, Türkçe ögretiminde deger ögretimi, metnin tanımı ve özellikleri, okuma kitapları ve özellikleri ile ilgili kavramsal bir çerçeve olusturulmustur. Problem durumuna baglı olarak da arastırmanın amacı, önemi, sınırlılıkları, sayıltıları ve tanımları belirtilmistir. Arastırmada, betimsel alan arastırması yöntemi kullanılmıstır. Arastırmanın evrenini Millî Egitim Bakanlıgının tavsiye ettigi 100 Temel Eser; örneklemini ise bu eserler arasından yansız seçilen 58 eser olusturmaktadır. Eserlerde islenen degerler ilgili kitaplardan fislenerek bilgisayara aktarılmıs, elde edilen veriler nitel açıdan sınıflandırıldıktan sonra genel olarak nicelik açısından SPSS 11. 5 programı kullanılarak analiz edilmistir. Sonuçta, lkögretim 100 Temel Eser serisindeki kitaplarda sevgi degerinin ilk sırada yer aldıgı görülmüstür. Sevgi degerini sırayla, duyarlılık, yardımseverlik, saygı, sorumluluk degerleri takip etmistir. Bagımsızlık degeri, 100 Temel Eserdeki kitaplarda tespit edilememistir. Saglıklı olmaya önem vermek, barıs, özgürlük, bilimsellik degerleri ise eserlerde en az yer verilen degerlerdir.

Sitene Oyun Ekle Bakugan Oyunlari Yeni Oyunlar Bilardo Oyunlari Online Oyunlar