Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2008
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Ali HASSEN
Danışman: NEVİN ŞANLIER
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:Araştırma, dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinin yiyecek içecek servis personelinin eğitim ihtiyaçları, otel işletmelerinde verilen eğitimin değerlendirmesi, verilen eğitimlerin yeterli olma durumu ve bu konuda yönetici görüşlerinin tespit etmesi amacıyla planlanmış ve yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemi, otel işletmelerinin yiyecek içecek bölümlerinde servis elemanı olarak çalışan gönüllü 150 personel ve 51 yöneticidir. Araştırmacı tarafından hazırlanan anket formu hem yönetici hem de personele uygulanmıştır. Veriler SPSS 11.0 programında değerlendirilmiş uygun tablolar yapılmıştır. Yiyecek ve içecek servis personelinin eğitim ihtiyaçları değerlendirmelerinde cinsiyet, yaş, eğitim durumları, sektör deneyimleri ve eğitim aldıkları departmanda açısından fark olup olmadığı Anova Testi ile kontrol edilmiştir. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre; EİK personelinin işe uyumunun ve iş verimliliğinin EİKmden daha başarılı oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca yöneticiler EİK personelinin işi basitleştirme becerisinin EİKm çalışanlardan daha iyi olduğunu belirtmişlerdir. Katılımcıların çoğununun EİK personelinin müşteri sorunlarını çözme becerisi EİKm daha başarılı oldukları düşündüklerini ortaya koymuştur. Araştırma sonunda elde edilen sonuçlar ışığında işletmelere, yöneticilere, eğitim merkezlerine, öğretmenlere eğitim konusunda büyük görevler düşmektedir. Eğitim dinamik bir süreç olup, etkin ve sürekli yapılmasında yarar vardır.