Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Müzik Eğitimi Bilim Dalı , Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: NURDAN ŞİRİN
Danışman: Mehmet Efe
Özet:
Bu çalışma, Müzik dersinde öğrencilerin kendi coğrafyalarında yer alan ezgi kullanımının Müzik dersi başarısına ve tutumuna etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma deneme modelli deneysel bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini Türkiye’de bulunan tüm ortaokullar, örneklemini ise 2018–2019 Eğitim Öğretim Yılında ŞMDO’nda öğrenim gören 6/A ve 6/E şubeleri oluşturmaktadır. Grupların belirlenmesi aşamasında 7 şube arasından birbirine eşit olan 2 şube derse giren öğretmenlerin ortak görüşleri ile birlikte belirlenmiştir. Bu aşamadan sonra deney ve kontrol grupları ise rastgele seçilmiştir. Deney grubunda kazanıma uygun olarak belirlenen Dolana Ay Dolana, El Zanneder Ben Deliyem ve Urfa’ya Paşa Geldi isimli parçalar kullanılmış, kontrol grubunda ise Çanakkale Türküsü, Çemberimde Gül Oya ve Sevgi Çiçekleri isimli parçalar kullanılmıştır. Çalışmanın yöntem bölümünde araştırma modeli, uygulanan tutum ölçeği, başarı testi anlatılmıştır. Uygulama sonunda deney ve kontrol grubuna başarı testi ve tutum ölçeği uygulanmış, çıkan sonuçlar analiz yöntemleri ile ilişkilendirilerek esaslar hakkında bilgi verilmiş ve analizler yorumlanmıştır. Yapılan analizler doğrultusunda sonuçlar ve önerilere yer verilmiştir.
Anahtar Kelimeler : Müzik Eğitimi, Tutum, Yerel Ezgiler