Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2012
Öğrenci: KORAY SEYMEN
Danışman: MELİH OKUR
Özet:Teknolojinin her geçen gün gelişmesi ve alternatif enerji kaynaklarının kullanımına duyulan ihtiyaç; yüksek devirli döngüsel motorlar üzerinde çalışmaları yoğunlaştırmıştır. Wankel motorlarının çalışma prensibine göre çalışan döngüsel motorlar, 1500?lü yıllardan günümüze kadar halen üzerinde tasarım ve geliştirme çalışmaları yapılan yüksek verimli motorlardır. Yeni bir tasarıma sahip olan prototip aşamasındaki Turbo Döngüsel Pars Motor bu çalışmalardan biridir. Bu çalışmada, patenti alınmış olan Turbo Döngüsel Pars Motor için tasarımı yapılan dört farklı hilal palet ile palet yuvası arasındaki sürtünme kayıplarının ve basınç kaçaklarının türbin gücüne etkileri ve bu farklı palet tasarımlarının maksimum güce etkileri deneysel olarak incelenmiştir. Bu amaçlar doğrultusunda Turbo Döngüsel Pars Motor için 250 cc hacme sahip bir türbin ve dört farklı hilal palet imal edilmiştir. İmal edilen paletlerin her biri türbine uygulanarak ayrı ayrı deneyler yapılmıştır. Deneyler sonucunda sürtünmelerin en az olduğu destekli hilal palette; tek kademeli desteksiz-I hilal palete göre %8, tek kademeli desteksiz-II hilal palete göre %47, çift kademeli desteksiz hilal palete göre %91 oranında güç fazlalığı görülmüştür.