BOSALTIM SİSTEMİ KONUSUNU ÖGRENMEDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖGRETİMİN FEN BİLGİSİ ÖGRETMEN ADAYLARININ BASARILARI ÜZERİNE ETKİSİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Hasibe GÜNAY

Danışman: MUSTAFA YEL

Özet:

Bu arastırma, bosaltım sistemi konusunu ögrenmede bilgisayar destekli ögretimin fen bilgisi ögretmen adaylarının basarıları üzerine etkisini arastırmak amacıyla gerçeklestirilmistir. Bu arastırmada yöntem olarak ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıstır. Arastırma grupları, bosaltım sistemi konusunu alan 20072008 Bahar Dönemi 2. sınıf Fen Bilgisi ögretmen adaylarından olusturulmustur. Kontrol grubuna bosaltım sistemi konusu düz anlatım yöntemi ile ögretilmistir. Deney grubuna ise bilgisayar destekli ögretim kullanılarak konu islenmistir. Uygulamaya baslamadan önce ve uygulamadan sonra basarı testi uygulanmıstır. Çalısma iki hafta sürmüstür. Testlerden elde edilen veriler analiz edilerek su sonuçlara ulasılmıstır: Fen Bilgisi ögretmen adaylarının bosaltım sistemi konusunu ögrenmelerinde bilgisayar destekli ögretimin geleneksel yönteme göre daha basarılı oldugu bulunmustur. Yine bosaltım sistemi konusundaki bilgi düzeyi davranıslarının kazanılmasında bilgisayar destekli ögretimin geleneksel yönteme göre basarılı oldugu tespit edilmistir. Bilgisayar destekli ögretim ile geleneksel yöntemin cinsiyetler üzerindeki etkisine bakıldıgında, ortalamalar kız ögrencilerin bilgisayar destekli ögretimde erkeklere oranla daha basarılı oldugunu göstermesine ragmen istatistiki açıdan sonuç anlamlı bulunmamıstır.